بابیت و بهائیت در ترازوی نقد او خواهد آمد... در این وبلاگ، از معارف ناب محمدی، مهدویت، بررسی و نقد شیخیه، بابیت و بهائیت بخوانید و با بهائیان آشنا شوید. می کوشیم تا در فضایی آرام و علمی، غبار غفلت را روبیده و عطر هدایت را در اندیشه حق جویان بپاشیم. امیدواریم با مستندهای عقلی و نقلی راه هدایت را از ضلالت جدا کرده و در خدمت تحری کنندگان حقیقت باشیم. در این مسیر، خود را از یاری هیچ کس بی نیاز نمیدانیم... التماس دعا tag:http://babahai.mihanblog.com 2019-08-22T04:53:44+01:00 mihanblog.com تناقضات شعار «تعدیل معیشت همگانی و رفع مشکلات اقتصادی» در بهائیت 2019-08-17T13:12:29+01:00 2019-08-17T13:12:29+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/994 MAP تعدیل معیشت عمومی و رفع مشکلات اقتصادی یکی دیگر از شعارهای دوازده‌گانه بهائیت است که پس از گزارش نمونه‌های گفتاری آن، از تناقضاتش با گفتار و کردار سران این جریان پرده برداشته می‌شود: 1. شعارها عباس افندی درباره مساوات آورده است: «سادساً مساوات بین بشر است و اخوّت تامّ. عدل چنین اقتضا می‌نماید که حقوق نوع انسانی جمیعاً محفوظ و مصون ماند و حقوق عمومی یکسان باشد و این از لوازم ذاتیّه هیئت اجتماعیّه است.»(1) او درباره رعایت اعتدال و کم شدن فاصله طبقاتی می‌گوید: «بهتر آنست که اعتدال به میان

تعدیل معیشت عمومی و رفع مشکلات اقتصادی یکی دیگر از شعارهای دوازده‌گانه بهائیت است که پس از گزارش نمونه‌های گفتاری آن، از تناقضاتش با گفتار و کردار سران این جریان پرده برداشته می‌شود:

1. شعارها

عباس افندی درباره مساوات آورده است: «سادساً مساوات بین بشر است و اخوّت تامّ. عدل چنین اقتضا می‌نماید که حقوق نوع انسانی جمیعاً محفوظ و مصون ماند و حقوق عمومی یکسان باشد و این از لوازم ذاتیّه هیئت اجتماعیّه است.»(1) او درباره رعایت اعتدال و کم شدن فاصله طبقاتی می‌گوید: «بهتر آنست که اعتدال به میان آید و اعتدال اینست که قوانین و نظاماتی وضع شود که مانع ثروت مفرط بی‌لزوم بعضی نفوس شود و دافع احتیاج ضروریّه جمهور گردد.»(2)

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

تلگرام:
https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A

]]>
تشکیلات بهائیت عامل قانون شکنی بهائیان+سند 2019-08-04T16:33:28+01:00 2019-08-04T16:33:28+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/993 MAP تشکیلات بهائیت در یکی از حربه‌های خود برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیروان خود را مجبور به انجام اعمال خلاف می‌کند تا حاکمیت مجبور به برخورد با آنها شود و از این رهگذر، فریاد مظلومیت و پایمال شدن حقشان را دنیا بر‌آورند. مظلوم‌نمایی ابزاری است که بهائیان به وسیله آن ضمن نقض قوانین کشور گوش فلک را با هوچی‌گری و استفاده از نمایندگانشان در نهاد‌هایی مثل سازمان ملل کر می‌کنند. در این زمینه آنها با کار‌هایی مانند تعطیلی کسب و کارشان در ایامی بخصوص، ضمن انجام حرکات خلاف

تشکیلات بهائیت در یکی از حربه‌های خود برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیروان خود را مجبور به انجام اعمال خلاف می‌کند تا حاکمیت مجبور به برخورد با آنها شود و از این رهگذر، فریاد مظلومیت و پایمال شدن حقشان را دنیا بر‌آورند.

مظلوم‌نمایی ابزاری است که بهائیان به وسیله آن ضمن نقض قوانین کشور گوش فلک را با هوچی‌گری و استفاده از نمایندگانشان در نهاد‌هایی مثل سازمان ملل کر می‌کنند. در این زمینه آنها با کار‌هایی مانند تعطیلی کسب و کارشان در ایامی بخصوص، ضمن انجام حرکات خلاف قانون به ایجاد هرج و مرج می‌پردازند و به محض برخورد با تخلفات ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
کیستی «ابن الانسان» از نگاه سران بهائیت 2019-06-02T14:20:56+01:00 2019-06-02T14:20:56+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/992 MAP بهائیت یکی از متنبیان و مدعیان دروغین مهدویت و ظهور است که با کاربست شیوه‌های گوناگون باطنی‌گری و تأویل‌گرایی، ادعاهای بسیاری درباره منجی موعود دارد(۱) که غالباً مبتنی بر بشارت ادیان است؛(۲) مانند بحث کیستی «ابن الانسان» که در این بخش به گزارش دیدگاه سران این جریان می‌پردازیم: أ. حسن علی نوری حسین علی نوری در بیان بخشی با عنوان «علائم ظهور بعد» به گزارشی از «انجیل متی» پرداخته و درباره موعود مسیحیان می‌نویسد: «در سفر اوّل که منسوب...ادامه مطلب...لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها: ای

بهائیت یکی از متنبیان و مدعیان دروغین مهدویت و ظهور است که با کاربست شیوه‌های گوناگون باطنی‌گری و تأویل‌گرایی، ادعاهای بسیاری درباره منجی موعود دارد(۱) که غالباً مبتنی بر بشارت ادیان است؛(۲) مانند بحث کیستی «ابن الانسان» که در این بخش به گزارش دیدگاه سران این جریان می‌پردازیم:

أ. حسن علی نوری

حسین علی نوری در بیان بخشی با عنوان «علائم ظهور بعد» به گزارشی از «انجیل متی» پرداخته و درباره موعود مسیحیان می‌نویسد:
«در سفر اوّل که منسوب...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
تحلیلهایی در بررسی حقیقت ابن الانسان موعود 2019-05-02T15:22:59+01:00 2019-05-02T15:22:59+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/991 MAP در هر یک از ادیان الهی و جریان های انحرافی، کسانی بوده اند که در پی تطبیق شخصیت ابن الانسان با موعود خود بودند. در این مقاله تحلیل‌هایی وجود دارد که در این بخش بیان می‌شود: أ. کاربست «پسر انسان» در برابر «پسر خدا» برخی کنیه «پسر انسان» را کنار کنیه «پسر خدا» آورده و در پی اثبات این امر برآمده‌اند که عیسی(علیه السلام) پسر انسان است، نه پسر خدا.(۱) بعضی نیز با اشاره به این که عیسی(علیه السلام) خود را پسر انسان معرفی کرده، نه پسر خدایی که مسیحیان بدان معتقدند، بر این نکته تأکید دارن در هر یک از ادیان الهی و جریان های انحرافی، کسانی بوده اند که در پی تطبیق شخصیت ابن الانسان با موعود خود بودند. در این مقاله تحلیل‌هایی وجود دارد که در این بخش بیان می‌شود:

أ. کاربست «پسر انسان» در برابر «پسر خدا»

برخی کنیه «پسر انسان» را کنار کنیه «پسر خدا» آورده و در پی اثبات این امر برآمده‌اند که عیسی(علیه السلام) پسر انسان است، نه پسر خدا.(۱) بعضی نیز با اشاره به این که عیسی(علیه السلام) خود را پسر انسان معرفی کرده، نه پسر خدایی که مسیحیان بدان معتقدند، بر این نکته تأکید دارند که مراد از پسر انسان، حضرت عیسی(علیه السلام) است؛ آنگونه که او درباره خودش می‌گوید: «پسر انسان نیامد تا مخدوم شود، بلکه آمده تا خدمت کند و جان خود را در راه بسیاری فدا سازد.»(۲)

ادامه مطلب...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
دلایل نفی مهدویت و قائمیت علی محمد شیرازی (باب) 2019-04-20T15:43:17+01:00 2019-04-20T15:43:17+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/990 MAP در این مقاله کوتاه، به دلایل عدم مهدویت و قائمیت علی محمد شیرازی (باب) پرداخته می‌شود تا روشن گردد که او نمی‌تواند امام دوازدهم شیعیان اثنی عشری باشد:1. مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) فرزند نهم امام حسین (علیه السلام) که نام پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (علیه السلام) است، نه علی محمّد شیرازی که نام پدرش میرزا رضا است.2. علی محمد شیرازی هیچگاه و در هیچ یک از کتب و آثارش ادعای مهدویت نداشته است؛ بالعکس او پیوسته خود را باب و فرستاده مهدی موعود معرفی می‌کند: «اللهُ قَد قَدَّرَ أن یخرُجَ ذلِکَ

در این مقاله کوتاه، به دلایل عدم مهدویت و قائمیت علی محمد شیرازی (باب) پرداخته می‌شود تا روشن گردد که او نمی‌تواند امام دوازدهم شیعیان اثنی عشری باشد:

1. مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) فرزند نهم امام حسین (علیه السلام) که نام پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (علیه السلام) است، نه علی محمّد شیرازی که نام پدرش میرزا رضا است.

2. علی محمد شیرازی هیچگاه و در هیچ یک از کتب و آثارش ادعای مهدویت نداشته است؛ بالعکس او پیوسته خود را باب و فرستاده مهدی موعود معرفی می‌کند: «اللهُ قَد قَدَّرَ أن یخرُجَ ذلِکَ الکِتابَ فی تَفسیرِ أحسَنِ القَصَصِ مِن عِندِ مُحَمَّدِ ابنِ الحَسَنِ ابنِ ‏عَلی ابنِ مُحَمَّدِ ابنِ عَلی ابنِ مُوسَی ابنِ جَعفَرِ ابنِ مُحَمَّد ابنِ عَلی ابنِ الحُسَینِ ابنِ عَلی بنِ أبی طالِبٍ ‏عَلی عَبدِهِ لِیکُونَ حُجَّةَ اللهِ مِن عِندِ الذِّکرِ عَلَی العالَمینَ بَلیغاً».(1)
مراد از محمّد بن الحسن...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
تناقضات شعار تطابق دین با علم و عقل در بهائیت 2019-03-13T14:46:38+01:00 2019-03-13T14:46:38+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/989 MAP مطابقت دین با علم و عقل از شعارهای بهائیت است که این نوشتار نخست به تبیین آن می‌پردازد، سپس تناقضات آن با گفتار و کردار سران این جریان را گزارش می‌کند: ۱. شعارها الف. عباس افندی درباره تطابق دین با علم و عقل می‌گوید: «اگر مسائل دینیّه مخالف عقل و علم باشد، وهم است.»(۱) اشراق خاوری در گزارشی از او می‌نویسد: «امتیاز انسان از حیوان به عقل و علم است، پس اگر عقاید دینیّه منافی علم و عقل باشد، البتّه جهل است.»(۲) ...ادامه مطلب...لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها: ایتا: https://eitaa.com/

مطابقت دین با علم و عقل از شعارهای بهائیت است که این نوشتار نخست به تبیین آن می‌پردازد، سپس تناقضات آن با گفتار و کردار سران این جریان را گزارش می‌کند:

۱. شعارها

الف. عباس افندی درباره تطابق دین با علم و عقل می‌گوید: «اگر مسائل دینیّه مخالف عقل و علم باشد، وهم است.»(۱) اشراق خاوری در گزارشی از او می‌نویسد: «امتیاز انسان از حیوان به عقل و علم است، پس اگر عقاید دینیّه منافی علم و عقل باشد، البتّه جهل است.»(۲) ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

تلگرام:
https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A

]]>
اندیشه‌های تناسخی سران بابیت و بهائیت 2019-02-28T12:22:01+01:00 2019-02-28T12:22:01+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/988 MAP تناسخ اصطلاحی کلامی، فلسفی و عرفانی به معنای انتقال روح از جسمی به جسم دیگر پس از مرگ و بازگشت دوباره آن به دنیا است. تنها وجه اشتراک میان معتقدان به تناسخ، عقیده به انتقال روح از جسمی به جسم دیگر است، اما درباره علت و نوع و سرانجامِ تناسخ عقیدۀ واحدی وجود ندارد. به ظاهر، ریشه اعتقاد به تناسخ شبه قاره هند است و از آنجا به سایر فرهنگ‌ها نیز سرایت کرده است. این باور با آموزه‌های ادیان آسمانی سازش ندارد و دلایل فراوانی بر نادرستی آن ارائه شده است. در این قسمت به گونه‌ای از معاد‌

تناسخ اصطلاحی کلامی، فلسفی و عرفانی به معنای انتقال روح از جسمی به جسم دیگر پس از مرگ و بازگشت دوباره آن به دنیا است. تنها وجه اشتراک میان معتقدان به تناسخ، عقیده به انتقال روح از جسمی به جسم دیگر است، اما درباره علت و نوع و سرانجامِ تناسخ عقیدۀ واحدی وجود ندارد.

به ظاهر، ریشه اعتقاد به تناسخ شبه قاره هند است و از آنجا به سایر فرهنگ‌ها نیز سرایت کرده است. این باور با آموزه‌های ادیان آسمانی سازش ندارد و دلایل فراوانی بر نادرستی آن ارائه شده است.

در این قسمت به گونه‌ای از معاد‌شناسی بابیت و بهائیت اشاره می‌كنیم كه رنگ و بوی تناسخ دارد.

۱. بابیت

علی‌محمّد شیرازی (باب) خود را همان آدم بدیع فطرت خوانده و می‌نویسد: «از برای خدا عوالم و اوادم ما لا نهایة بوده و غیر از خدا كسی محصی آن‌ها نبوده و نیست و در هیچ عالم مظهر مشیت نبوده الا نقطه بیان … و بعینه نقطه بیان (علی‌محمّد) همان آدم ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

تلگرام:
https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A

]]>
تناقضات تعالیم آیین بهائی (دین باید سبب الفت و محبت باشد) 2019-02-06T12:51:49+01:00 2019-02-06T12:51:49+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/987 MAP الفت‌آمیز بودن دین، یکی از شعارهای بهائیت است. این نوشتار نخست نمونه‌هایی از این شعارها را گزارش می‌کند؛ سپس از تناقض‌هایی پرده بر می‌دارد که در گفتار و کردار و آموزه‌های سران این جریان وجود دارد:1. شعارهاالف. عباس افندی درباره آثار دین می‌گوید: «دین باید سبب الفت و محبّت باشد؛ اگر دین سبب عداوت شود، نتیجه ندارد، بی‌دینی بهتر است، زیرا سبب عداوت و بغضاء بین بشر است و هر چه سبب عداوت است، مبغوض خداوند است و آنچه سبب الفت و محبّت است، مقبول و ممدوح؛ اگر دین سبب قتال و درندگی شود، آن دین نیست، بی‌د

الفت‌آمیز بودن دین، یکی از شعارهای بهائیت است. این نوشتار نخست نمونه‌هایی از این شعارها را گزارش می‌کند؛ سپس از تناقض‌هایی پرده بر می‌دارد که در گفتار و کردار و آموزه‌های سران این جریان وجود دارد:

1. شعارها

الف. عباس افندی درباره آثار دین می‌گوید: «دین باید سبب الفت و محبّت باشد؛ اگر دین سبب عداوت شود، نتیجه ندارد، بی‌دینی بهتر است، زیرا سبب عداوت و بغضاء بین بشر است و هر چه سبب عداوت است، مبغوض خداوند است و آنچه سبب الفت و محبّت است، مقبول و ممدوح؛ اگر دین سبب قتال و درندگی شود، آن دین نیست، بی‌دینی بهتر ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

تلگرام:
https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A

مقالات مرتبط
۱. تناقضات تعالیم بهائیت (وحدت عالم انسانی)
۲. تناقضات تعالیم بهائیت (تحری حقیقت)
۳. دعوت به تحقیق و نفی تقلید در سیره پیامبران الهی
۴. دعوت اسلام به دین‌داری بر پایه تحقیق و نفی تقلید
۵. دعوت به تعقل در اسلام
۶. تقلید وحی بر پایه عقل
۷. چرایی و چگونگی تسمک پیامبران به سیره گذشتگان

]]>
جایگاه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب در شورش و قتل عثمان 2019-01-29T12:25:50+01:00 2019-01-29T12:25:50+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/986 MAP امیرمؤمنان(ع) پیش از شورش بر عثمان، در پی میانجی‌گری و مصالحه میان دو طرف دعوا بود؛ لیكن پس از پیمان‌شكنی‌های متعدد عثمان، او را به خود واگذار كرد و از دخالت در این فتنه خودداری كرد: ۱. میانجی‌گری امیرمؤمنان(ع) پیش از شورش بر عثمان، به اصلاح میان عثمان و مخالفان پرداخت. آن حضرت مردم را به آرامش و عثمان را به اصلاح امور نصیحت ‌فرمود، از این‌رو مخالفان نخست دست از شورش برداشتند؛ لیكن با خلف وعده‌های عثمان، سوی او برگشتند(ابن اعثم كوفی، همان: ۲/۴۱۰-۴۱۲) و قصد

امیرمؤمنان(ع) پیش از شورش بر عثمان، در پی میانجی‌گری و مصالحه میان دو طرف دعوا بود؛ لیكن پس از پیمان‌شكنی‌های متعدد عثمان، او را به خود واگذار كرد و از دخالت در این فتنه خودداری كرد:

۱. میانجی‌گری

امیرمؤمنان(ع) پیش از شورش بر عثمان، به اصلاح میان عثمان و مخالفان پرداخت. آن حضرت مردم را به آرامش و عثمان را به اصلاح امور نصیحت ‌فرمود، از این‌رو مخالفان نخست دست از شورش برداشتند؛ لیكن با خلف وعده‌های عثمان، سوی او برگشتند(ابن اعثم كوفی، همان: ۲/۴۱۰-۴۱۲) و قصد جان او را كردند، در این هنگام عثمان نزد حضرت علی(ع) فرستاد و از ایشان خواست كه دوباره میان او و مخالفان وساطت كند. آن حضرت نخست بد عهدی‌های او را یادآوری كرد؛ سپس با تعهد جدید عثمان، پذیرفت كه با مخالفان، به ویژه اهل مصر سخن بگوید، از این‌رو آنان را به بازگشت راضی كرد و از عثمان خواست كه با آنان گفتگو كند. عثمان به مخالفان وعده‌هایی داد و آنان را آرام كرد؛ لیكن مروان بن حكم نظر او را برگرداند و خشم مردم را برانگیخت. امیرمؤمنان(ع) از شنیدن این رویداد و خودكامگی‌های عثمان به شدت ناراحت شد و از وی روی‌گرداند و با ورود بر او فرمود: «من نیز دیگر برای توبیخ تو باز ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
علت برجسته شدن قتل عثمان و انتساب آن به امیر مؤمنان علی(ع) 2019-01-28T12:56:20+01:00 2019-01-28T12:56:20+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/985 MAP چرایی برجسته شدن قتل عثمان نکته‌ای نیازمند بررسی است، زیرا شورش بر عثمان با همكاری مردم مدینه، كوفه، بصره و مصر آغاز شد و صحابه پیامبر خاتم(ص) و كسانی همچون عایشه نیز در این‌باره دو دسته شدند؛ گروهی در رأس شورش قرار گرفتند و جمعی سكوت اختیار كردند كه اگر می‌خواستند، توان خاموش کردن آتش شورش را داشتند؛ ولی چنین نكردند؛ بر این اساس شورش بر عثمان یك كار همگانی بود که كسی در برابر آن نایستاد؛ حتی كارگزاران عثمان نیز با حمایت نكردن از او، با معترضان همراهی كردند و همان‌گ

چرایی برجسته شدن قتل عثمان نکته‌ای نیازمند بررسی است، زیرا شورش بر عثمان با همكاری مردم مدینه، كوفه، بصره و مصر آغاز شد و صحابه پیامبر خاتم(ص) و كسانی همچون عایشه نیز در این‌باره دو دسته شدند؛ گروهی در رأس شورش قرار گرفتند و جمعی سكوت اختیار كردند كه اگر می‌خواستند، توان خاموش کردن آتش شورش را داشتند؛ ولی چنین نكردند؛ بر این اساس شورش بر عثمان یك كار همگانی بود که كسی در برابر آن نایستاد؛ حتی كارگزاران عثمان نیز با حمایت نكردن از او، با معترضان همراهی كردند و همان‌گونه كه گذشت، هنگام دستگیری قاتلان نیز بیش از ده هزار تن از مردم جلو آمده و خود را قاتل عثمان معرفی کردند؛ لیكن سئوال اینجاست كه چرا با وجود این اتحاد، كشته شدن عثمان به این اندازه ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
جایگاه همزبانی و تفاهم فرهنگی در ادعای نبوت باب و بهاء 2019-01-24T13:43:29+01:00 2019-01-24T13:43:29+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/984 MAP در مسایل جهان شناسی و اعتقادی ظن و گمان اعتبار ندارد و تا مطلبی، برهانی نباشد، نباید آن را پذیرفت و تبعیت نیز فقط از انبیا رواست. اگر تقلید است، تقلید وحی است، و اگر تحقیق است، تحقیق عقل است: ﴿لمن كان له قلب أو ألقی السَّمع وهو شهیدٌ﴾.(۱) در این آیه تنها تقلید وحی به رسمیت شناخته شده است. انسان یا اهل تعقّل است، و یا اهل تعبّد. عقل هم انسان ...ادامه مطلب...لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها: ایتا: https://eitaa.com/bahaiat تلگرام: https://telegram.me/bahaiat_net http

در مسایل جهان شناسی و اعتقادی ظن و گمان اعتبار ندارد و تا مطلبی، برهانی نباشد، نباید آن را پذیرفت و تبعیت نیز فقط از انبیا رواست. اگر تقلید است، تقلید وحی است، و اگر تحقیق است، تحقیق عقل است: ﴿لمن كان له قلب أو ألقی السَّمع وهو شهیدٌ﴾.(۱) در این آیه تنها تقلید وحی به رسمیت شناخته شده است. انسان یا اهل تعقّل است، و یا اهل تعبّد. عقل هم انسان ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
تناقض ادعای نبوت بهاء الله با همزبانی و تفاهم فرهنگی در سیره انبیاء 2019-01-23T14:57:48+01:00 2019-01-23T14:57:48+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/983 MAP یکی از سیره مشترک انبیاء الهی (یعنی آنچه در میان هم پیامبران دیده می‌شود)، همزبانی و تفاهم فرهنگی با مردم است. هر پیامبری در هر جا مبعوث شود، به زبان مردم همان سرزمین سخن می‌‏گوید، و خودش نیز یا از همان نژاد است و یا در بین آن نژاد ...ادامه مطلب...لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها: ایتا: https://eitaa.com/bahaiat تلگرام: https://telegram.me/bahaiat_net https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A

یکی از سیره مشترک انبیاء الهی (یعنی آنچه در میان هم پیامبران دیده می‌شود)، همزبانی و تفاهم فرهنگی با مردم است. هر پیامبری در هر جا مبعوث شود، به زبان مردم همان سرزمین سخن می‌‏گوید، و خودش نیز یا از همان نژاد است و یا در بین آن نژاد ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
نقص قانون و کمبود احکام دینی در بهائیت 2019-01-21T15:28:27+01:00 2019-01-21T15:28:27+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/982 MAP بهائیت از جریان‌های مدعی عصر حاضر است که ادعاهای بسیاری دارد؛ ولی در مقام عمل فقیر است. به عبارت دیگر، بهائیت فقیری است که با ادعاهای بسیار و جنجال و هیاهو به دنبال پنهان کردن فقر ذاتی خود است.برای روشن شدن حقیقت، مطلب را در قالب چند مثال مطرح می‌کنیم تا موضوع به سادگی روشن شود.هنگامی‌که سخن از اصول و تعالیم دین می‌شود، بهائیت از تعالیم دوازده‌گانه خود سخن می‌‌گوید؛ ولی مشکل اینجاست که این تعالیم، چند شعار کلی است که قابل تأویل و تفسیر است و وارد جزئیات نمی‌شود؛ مثلاً ...ادامه

بهائیت از جریان‌های مدعی عصر حاضر است که ادعاهای بسیاری دارد؛ ولی در مقام عمل فقیر است. به عبارت دیگر، بهائیت فقیری است که با ادعاهای بسیار و جنجال و هیاهو به دنبال پنهان کردن فقر ذاتی خود است.

برای روشن شدن حقیقت، مطلب را در قالب چند مثال مطرح می‌کنیم تا موضوع به سادگی روشن شود.

هنگامی‌که سخن از اصول و تعالیم دین می‌شود، بهائیت از تعالیم دوازده‌گانه خود سخن می‌‌گوید؛ ولی مشکل اینجاست که این تعالیم، چند شعار کلی است که قابل تأویل و تفسیر است و وارد جزئیات نمی‌شود؛ مثلاً ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

 

تلگرام:
https://telegram.me/bahaiat_net

 https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A
]]>
چرایی و چگونگی تمسك پیامبران به روش گذشتگان 2019-01-21T12:04:54+01:00 2019-01-21T12:04:54+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/981 MAP قرآن كریم در مقام تبیین توحید راستین و حقانیت اسلام و بطلان مرام‌های دیگر از زبان پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: ﴿قل هاتوا برهانكم إن كنتم صادقین﴾؛(1) اگر برهانی بر صدق دعوی خود دارید، آن را اقامه كنید. آنگاه می‌فرماید: ﴿هذا ذكر من معی وذكر من قبلی﴾.(2) یعنی همهٴ انبیا، مردم را به توحید دعوت كردند و سخن همهٴ ما این است كه اگر برهانی دارید، اقامه كنید. یعنی پیامی كه ما آوردیم، برابر با برهان است؛ در حالی كه سخن شما، تابع برهان نیست.

قرآن كریم در مقام تبیین توحید راستین و حقانیت اسلام و بطلان مرام‌های دیگر از زبان پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: ﴿قل هاتوا برهانكم إن كنتم صادقین﴾؛(1) اگر برهانی بر صدق دعوی خود دارید، آن را اقامه كنید. آنگاه می‌فرماید: ﴿هذا ذكر من معی وذكر من قبلی﴾.(2) یعنی همهٴ انبیا، مردم را به توحید دعوت كردند و سخن همهٴ ما این است كه اگر برهانی دارید، اقامه كنید. یعنی پیامی كه ما آوردیم، برابر با برهان است؛ در حالی كه سخن شما، تابع برهان نیست. شما تابع روش نیاكان خود هستید، و ما پیامبران همه یك سخن داریم؛ اما نه مقلّدانه، بلكه چون برهان مشترك است، دعوی و دعوت هم ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

تلگرام:
https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A


]]>
وجوب اطاعت از حکومت در آثار و تعالیم بهائیت 2019-01-20T15:17:40+01:00 2019-01-20T15:17:40+01:00 tag:http://babahai.mihanblog.com/post/980 MAP بهائیت از جمله جریان های مدعی معاصر است که شعارهای به ظاهر زیبای بسیاری مطرح می‌کند از جمله عدم مداخله در سیاست و تبعیت از حکومت. از جمله آثار بهائیان که به این موضوع پرداخته است، کتاب «گنجینه حدود و احکام» است که اشراق خاوری در باب هفتاد و پنجم آن با عنوان «در وجوب اطاعت حکومت و نهی از طبع کتاب بدون اجازه حکومت» چنین می‌نویسد: ۱. حضرت عبدالبهاء جلّ ثنائه در لوح ...ادامه مطلب...لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها: ایتا: https://eitaa.com/bahaiat تلگر

بهائیت از جمله جریان های مدعی معاصر است که شعارهای به ظاهر زیبای بسیاری مطرح می‌کند از جمله عدم مداخله در سیاست و تبعیت از حکومت. از جمله آثار بهائیان که به این موضوع پرداخته است، کتاب «گنجینه حدود و احکام» است که اشراق خاوری در باب هفتاد و پنجم آن با عنوان «در وجوب اطاعت حکومت و نهی از طبع کتاب بدون اجازه حکومت» چنین می‌نویسد:

۱. حضرت عبدالبهاء جلّ ثنائه در لوح ...

لینک پیگیری مقالات در پیام رسانها:
ایتا:
https://eitaa.com/bahaiat

تلگرام:
https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A


مقالات مرتبط
1. نقش بهائیت در کشف حجاب زنان و دختران ایرانی
]]>