تبلیغات
بابیت و بهائیت در ترازوی نقد - مطالب تیر 1396

مدعیان مهدویت پیوسته در پی تطبیق علائم ظهور با خود و جریانشان بوده‌اند كه ازجمله می‌توان به تطبیق ۳۱۳ یار مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه) و سیادت آن حضرت(عجل الله تعالی فرجه)، خروج سید خراسانی و خروج سید حسنی و تشبیه مازندران به جزیره الخضراء پرداخت.

میرزا جانی کاشانی ازجمله كسانی است كه در پی تطبیق تعداد شورشیان قلعه طبرسی با یاران حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) است: «دلیل چهارم آن‌که سیصد و سیزده تن نقباء در حول ایشان جمع شدند و جان باختند.» (۱) وی نخست از ۳۱۳ تن سخن می‌گوید تا با علامتی از علائم ظهور برابری كند؛ لیکن هنگام بازشماری کشته‌شدگان آن قلعه، جدای از چندین مورد تیرباران یا حمله عمومی، از حدود ۳۵۰ ...

آدرس تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A



نظرات()   
   

علی‌محمّد شیرازی در موارد بسیاری به وجود مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعتراف کرده و خود را تنها واسطه میان آن حضرت با مردم، یعنی «باب» شناسانده است که در بخش نوشته های گوناگون به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره شد.
عباس افندی در نوشته‌های خود علی‌محمّد شیرازی را باب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی می‌کند: «آغاز گفتار نمود و مقام  بابیّت اظهار و از کلمه بابیت مراد او چنان بود که من واسطه ...
ادامه مطلب...

آدرس تلگرام:

https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A



نظرات()   
   
آخرین پست ها