تبلیغات
بابیت و بهائیت در ترازوی نقد - مطالب فروردین 1393
شنبه 30 فروردین 1393  06:30 ب.ظ
نوع مطلب: (بـهـائـیـت ،) توسط: MAP

سران بهائیت در موارد بسیاری به آیات و روایات اسلامی استناد کرده و سعی کرده‌اند با آن‌ها حقانیت خود را اثبات کنند، شاید از خود بپرسید چرا؟

پاسخی ساده و روشن دارد: «برای آن که حسین علی نوری، هیچ راهی برای اثبات نبوت خود ندارد، از این‌رو ناچار است که با اثبات مهدویت علی محمد باب خود را من یظهره اللهی معرفی کند که علی محمد شیرازی بشارت داده بود. بر این اساس برای اثبات مهدویت علی محمد، پیوسته دست به دامان آیات و روایت شده و با شیوه‌های گوناگونِ تحریفی و تأویلی و تقطیعی، سعی دارد خود را به هدفی برساند که در سر داشت.»

از جمله روایاتی که بهاء به آن‌ها استناد می‌کند؛ این حدیث است که از کافی نقل...


نظرات()   
   
چهارشنبه 27 فروردین 1393  04:26 ب.ظ
نوع مطلب: (متـفـرقه ،) توسط: MAP

علویان ترکیه، پیروان حاج بکتاش ولی هستند. او از ترک زبانان اطراف نیشابور با مسلک صوفی و گرایش شیعی بود. سابقه حضور تشیع بکتاشی و حروفی در آناطولی به قرن هفتم باز می‌گردد. هنگامی‌که آناطولی توسط مسلمان‌ها فتح شد و امپراتوری قستنطنیه سقوط کرد و مسلمانان به آنجا مهاجرت کردند که ازجمله می‌توان به مهاجرت صوفیه اشاره کرد، زیرا تصوف در قرون ۶ و ۷ بازار نسبتاً داغی داشت.

تعبیر علوی برای علویان ترکیه، به حدود ۲۵۰ سال پیش باز می‌گردد و قبل از آن، پیروان حاج بکتاش ولی را به اسم‌های «صوفیه» و «بابائیه» و «آهیه» و «بکتاشیه» ...



نظرات()   
   
یکشنبه 24 فروردین 1393  12:31 ب.ظ
توسط: MAP

هر پیامبری برای اثبات نبوتش، باید سه دلیل اثبات نبوت را داشته باشند که یکی بشارت پیامبر پیشین است. بهائیان نیز در مقام اثبات مسلک خود برآنند که به آیات و احادیث اسلامی، به عنوان بشارت پیامبر و دین پیشین استناد کنند که از جمله آن ها حدیثی است که نزد بهائیان به سنه ستین شناخته می‌شود.

حسین علی بهاء که برای اثبات نبوت خود، نیازمند اثبات...


نظرات()   
   
پنجشنبه 21 فروردین 1393  06:09 ب.ظ
نوع مطلب: (بـهـائـیـت ،) توسط: MAP

وی با بیان اینکه این افراد به خاطر بهائی بودن محاکمه نشدند، بلکه آنان را به اتهام جاسوس بودن محاکمه کردند، افزود: اتحادیه اروپا مسئله حقوق بشر در ایران را مطرح کرده در حالی که امروز نظام جمهوری اسلامی در جایگاه مدعی و نظام سلطه در جایگاه متهم قرار دارد...



نظرات()   
   
جمعه 15 فروردین 1393  07:42 ب.ظ
نوع مطلب: (متـفـرقه ،) توسط: MAP

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در روز جمعه ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت، در مکه مکرمه به دنیا آمد اما برخلاف اطمینانی که درخصوص تاریخ تولد آن بزرگوار وجود دارد، باتوجه به شرایط خاصی که در جامعۀ مسلمان آن روزگار در فاصلۀ اندکی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) به وجود آمده بود، درخصوص شهادت جانگداز بنت نبی شک و شبهات فراوانی وجود دارد.

باوجود این که اقوال مختلفی دربارۀ تاریخ شهادت جانگداز و مظلومانۀ حضرت فاطمه زهرا(س) موجود است، بر روی دو قول مشهور و معتبر در این میان عالمان و اندیشمندان تشیع اتفاق نظر بیشتری وجود دارد و در منابع قابل توجهی از آثار شیعه به آن دو اشاره شده است...




نظرات()   
   

آثار و نوشتار باب و بهاء و جملات پیچیده و نامفهوم آنان -که بابیان و بهائیان، این نامفهوم بودن را دلیل اعجاز می دانند- می تواند از کتابهایی چون «میزان» و «مفاتیح الغیوب» حروفیه و نقطویه الهام گرفته باشد، زیرا این کتب نیز همان ادبیات و همان جمله بندی ها را دارد- و ممکن است این کتب و این فرقه، نقطه مفقوده ارتباط میان اسماعیلیه و بابیت و بهائیت باشند...



نظرات()   
   
آخرین پست ها