تبلیغات
بابیت و بهائیت در ترازوی نقد - مطالب خرداد 1392
پنجشنبه 30 خرداد 1392  04:53 ب.ظ
توسط: MAP

قرآن کریم درباره پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «و لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه»؛ از این رو سیره و سنت رسول امین اسلام که برخی را اشاره می کنیم، می تواند …


نظرات()   
   
سه شنبه 28 خرداد 1392  05:35 ب.ظ
نوع مطلب: (بـهـائـیـت ،) توسط: MAP

هرمان رومر، بابیه و بهائیت را ثنویت‌گرا و دارای ساختاری فرقه‌ای و خرد ستیز می‌داند که از علوم رمزی و تأویلی اسماعیلی، حروفی، کابالا و دراویش بکتاشی متأثر است. هرمان رومر (Hermann Roemer) متکلّم روحانی پروتستان، در هشتم جولای ۱۸۸۰ …

ادامه‌ی خواندن


نظرات()   
   
پنجشنبه 23 خرداد 1392  06:44 ب.ظ
نوع مطلب: (بـهـائـیـت ،بابـیـت ،) توسط: MAP

أَ فَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فیهِ اخْتِلافاً کَثیرا؛  آیا درباره قرآن نمى‏اندیشند؟! اگر از سوى غیر خدا بود، اختلاف فراوانى در آن مى‏یافتند. (سوره نساء، آیه ۸۲) بابیان و بهائیان قرآن کریم را …


نظرات()   
   
یکشنبه 19 خرداد 1392  08:50 ب.ظ
توسط: MAP

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به تغییر لحن و محتوای قطعنامه‌های اخیر علیه ایران گفت: اتهامات جدید وارد شده به ایران نشان می‌دهد که آنها اصل مبانی اسلام را هدف قرار داده‌اند و این پدیده مبارکی است؛ …


نظرات()   
   
شنبه 18 خرداد 1392  04:07 ب.ظ
توسط: MAP

از جمله تعالیم بهائیت، ترک تعصبات است.که شامل ترک تعصبات دینی، وطنی، جنسی و غیره می شود.بهائیان می گویند: عالم یک وطن حساب می شود. غیرت را  اوهام جنسیه معرفی می کنند و این عین بی غیرتی است. البته …


نظرات()   
   
سه شنبه 14 خرداد 1392  11:41 ب.ظ
توسط: MAP

این نامه گویای اهداف و نیات شخصی است بنام هویدا که در خانه بهائی و بهائی زاده بزرگ شد و تربیت یافت و با کمک ایادی صهیونیستی به بالاترین مقام اجرائی کشور یعنی نخست وزیری ایران رسید؛ گرچه سعیداشت بهائیت …


نظرات()   
   
یکشنبه 12 خرداد 1392  11:51 ب.ظ
توسط: MAP

شیخ احمد بی آنکه از فلسفه و علوم عقلیه آگاهی کاملی داشته باشد، با مطالعه اندکی از حکمت متعالیه و عرفان الاهی خود را مجتهد این علم می دانست. (فهرست کتب شیخ احمد، ۱/ ۱۴۶و ۱۸۳ و ۱۸۴)
او پیوسته در کتابهایش به حکمای اسلام، عرفا و کسانی که مقامی در تفسیر و حدیث داشتند ناسزا می گفت و نسبتهای ناروا می داد. محی الدین عربی را ممیت الدین می خواند و او را کافر و ملحد می دانست و عباراتش را مزخرفات می شمرد. در مقدمه شرحش بر کتاب «عرشیه»، از صدر الدین شیرازی، برای گرایش به اقوال کسانی چون ابن عربی انتقاد می کند. همین اشکال را بر فیض کاشانی وارد کرده و او را نیز گمراه می خواند. آنان را مخالف راه اهل بیت دانسته و خود را اهل کشف و معاینه و در راه اهل بیت قرار می دهد.

ادامه مطلب...


نظرات()   
   
چهارشنبه 8 خرداد 1392  03:44 ب.ظ
توسط: MAP

معاد در ادیان الاهی یک عنصر اساسی است، بگونه ای که با فقدان این اصل، به یک مسلک و مذهب بشری و مادی تبدیل می شود؛ همانگونه که در فرق و مسلکهای جعلی شاهد آن هستیم.
قرآن کریم وجود این باور را به تمام ادیان الاهی نسبت داده است و اهتمام زیادی به آن دارد،  بگونه ای که حدود 1400 آیه قرآن به گونه ای از رستاخیز سخن می گویند. البته به عقیده مرحوم علامه طباطبائی، این آیات به حدود 2000 آیه نیز می رسد.

در امکان ذاتی معاد، هیچ گونه اختلافی وجود ندارد و آنچه مورد اختلاف نظر است، وجوب وقوع آن است که با سه دلیل به اثبات آن می پردازیم:

ادامه مطلب...


نظرات()   
   
سه شنبه 7 خرداد 1392  04:50 ب.ظ
توسط: MAP

وحدت عالم انسانی، جمله ای است زیبا؛ ولی پرسش اینجاست که این جمله چه کاربردی دارد؟ تنها شعاری جذاب و فریبنده است یا باوری قلبی و کاربردی؟
آیا مدعیان وحدت عالم انسانی، نمونه بارزی برای آن سراغ دارند و این شعار، مصداق خارجی هم دارد؟

نسل کشی مسمانان میانمار و سکوت مدعیان وحدت عالم انسانی

اگر سخن از وحدت عالم انسانی به میان آمد، همه انسان ها برابر می شوند و تفاوتی میان زن و مرد، کوچک و بزرگ، سیاه و سفید و … نیست، این جمله یعنی همین.
ادامه مطلب...


نظرات()   
   
شنبه 4 خرداد 1392  02:11 ب.ظ
توسط: MAP

پس از مرگ شوقی افندی کشمکش شدیدی بین بهائیان بر سر جانشینی در گرفت، بسیاری از آنان رهبری همسر آمریکایی او روحیه (ماری) ماکسول را پذیرفتند.
در کنفرانس ویژه ای که با حضور سران مهم فرقه بهائیت در لندن تشکیل شد، ۹ نفر به عنوان اعضای مجلس بیت العدل انتخاب شدند.

ادامه مطلب...


نظرات()   
   
آخرین پست ها